POMORZE ZACHODNIE – WSPARCIE PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,

Działanie 7.7 Wdrożenie programów wczesnego wykrywania wad rozwojowych i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnościami oraz zagrożonych niepełnosprawnością oraz przedsięwzięć związanych z walką i zapobieganiem COVID-19 Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020

 

Grant był realizowany na bieżąco dla 34 uczestników. Wszystkie zajęcia prowadzone były przez specjalistów.

Uczniowie z chęcią uczestniczyli w zajęciach zorganizowanych w ramach wsparcia. Na bieżąco niwelowane były  trudności w nauce wynikające z niższej kondycji psychicznej uczniów, a także wzmacnianie pozytywnych emocji i poczucia własnej wartości. Uczniowie doskonalili  umiejętność pisania i czytania, poprawnej wymowy, liczeni. Nastąpił postęp w utrwalaniu pamięciowym zasad ortograficznych i stosowaniu ich w praktyce oraz w umiejętnościach poprawnego rozwiązywania zadań tekstowych. Poprawiła się technika czytania.  Podczas terapii logopedycznej poprawili wymowę, usprawnili układ oddechowy, wyćwiczyli koncentrację uwagi, rozwinęli umiejętności percepcyjne, wzrokowe, czuciowe i słuchowe. Oprócz tego dzieci wyrobiły umiejętność komunikowania własnych potrzeb, wzbogaciły zasób słownictwa.

Dzięki zajęciom zaburzenia emocjonalne zostały w większości zniwelowane, uległy znacznej poprawie. Uczniowie nabyli nowe doświadczenia, które pozwalają lepiej funkcjonować w relacjach z rówieśnikami, dorosłymi i lepiej radzić sobie z problemami emocjonalno- społecznymi. Dzieci posiadają umiejętność panowania nad emocjami, wyrażania i zrozumienia ich, nabyli kompetencje komunikacyjne. Założenia przyjęte zgodnie z programem zajęć na etapie planowania zostały osiągnięte.

W terapię zaangażowani byli również rodzice dzieci, którzy  utrwalali ćwiczenia ze swoimi pociechami w domu oraz wspierali ich w terapii. Współpraca rodziców i nauczycieli przyniosła  sukces.