UM Mieszkowice Mieszkowice
Dziś jest: Wtorek 31 lipca 2018, imieniny: Ignacego i Heleny
Galerie zdjęćMapyKontakt
 
  • Pic 1
  • Pic 2
  • Pic 3
  • Pic 4
  • Pic 5
  • Pic 6

« strona główna

SZKOLENIE

data 15-04-2015

14.04.2015 w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Mieszkowicach odbyło się  szkolenie dla radnych i sołtysów Gminy Mieszkowice. Organizatorem był Urząd Miejski w Mieszkowicach i Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Szczecinie.  Prowadzącym był Pan Jerzy Adamiec prawnik specjalizujący siew obsłudze prawnej rad gmin oraz burmistrzów i wójtów. Szkolenie obejmowało takie zagadnienia jak:

1. Najważniejsze regulacje prawne dotyczące samorządu gminnego oraz podstawowe zadania gminy.

2. Kompetencje rady gminy, kompetencje wójta oraz relacje pomiędzy tymi organami.

3. Finanse gminy, uchwalanie budżetu gminy, fundusz sołecki, budżet obywatelski.

4. Prawa i obowiązki radnego:

  • diety, zwolnienia z pracy i inne uprawnienia,
  • oświadczenie o stanie majątkowym i inne przepisy „antykorupcyjne”,
  • dostęp do informacji o działalności gminy.

5. Relacja burmistrza i rady z jednostkami organizacyjnymi gminy.

6. Podejmowanie uchwał przez radę (prawidłowy projekt; procedura uchwalania).

7. Zasady i formy organizacyjno-prawne prowadzenia działalności gospodarczej przez gminę.




Kalendarz imprez

  Lipiec 2018 >>
Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia
UM Mieszkowice