UM Mieszkowice
15-04-2015
14.04.2015 w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Mieszkowicach odbyło się szkolenie dla radnych i sołtysów Gminy Mieszkowice. Organizatorem był Urząd Miejski w Mieszkowicach i Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Szczecinie. Prowadzącym był Pan Jerzy Adamiec prawnik specjalizujący siew obsłudze prawnej rad gmin oraz burmistrzów i wójtów. Szkolenie obejmowało takie zagadnienia jak:
1. Najważniejsze regulacje prawne dotyczące samorządu gminnego oraz podstawowe zadania gminy.
2. Kompetencje rady gminy, kompetencje wójta oraz relacje pomiędzy tymi organami.
3. Finanse gminy, uchwalanie budżetu gminy, fundusz sołecki, budżet obywatelski.
4. Prawa i obowiązki radnego:
5. Relacja burmistrza i rady z jednostkami organizacyjnymi gminy.
6. Podejmowanie uchwał przez radę (prawidłowy projekt; procedura uchwalania).
7. Zasady i formy organizacyjno-prawne prowadzenia działalności gospodarczej przez gminę.