UM Mieszkowice
18-05-2017
Szkoły Podstawowe naszej gminy otrzymały wsparcie finansowe na zakup nowości wydawniczych.
W ramach realizacji Priorytetu 3 wieloletniego programu pod nazwą „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”, określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 6 października 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa” dotyczącego wspierania w latach 2016–2020 organów prowadzących szkoły oraz biblioteki pedagogiczne w zakresie rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję i wspieranie czytelnictwa dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych (Dz. U. z 2015 r. poz.1667), pomiędzy Wojewodą Zachodniopomorskim, a Gminą Mieszkowice została podpisana umowa na dofinansowanie zakupu nowości wydawniczych (książek niebędących podręcznikami).
Całkowity koszt realizacji programu w Gminie Mieszkowice wynosi 26 200 zł, z czego: wsparcie finansowe w formie dotacji 20 960 zł, wkład własny gminy to kwota 5 240 zł. Szkoły otrzymały wsparcie w następującej wysokości:
- Szkoła Podstawowa im. Wojska Polskiego w Troszynie – 2480 zł,
- Szkoła Podstawowa im. Młodych Ekologów w Czelinie – 2 480 zł,
- Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zielinie – 4 000 zł,
- Szkoła Podstawowa im. Mieszka I w Mieszkowicach – 12000 zł.
Wysokość wsparcia finansowego uzależniona jest od liczby uczniów w szkole.
Szkoły, które otrzymały wsparcie finansowe mają za zadanie:
1) zasięgnąć opinii rady rodziców i samorządu uczniowskiego w sprawie zakupu książek;
2) podjąć współpracę z bibliotekami publicznymi lub publicznymi bibliotekami pedagogicznymi, obejmującą:
a) planowanie zakupu książek;
b) wymianę informacji o wydarzeniach promujących czytelnictwo.
3) zorganizować w ciągu roku szkolnego co najmniej jedno wydarzenie promujące czytelnictwo z udziałem uczniów;
4) uwzględnić tematykę wpływu czytania na rozwój dzieci i młodzieży podczas zorganizowanego przez szkołę co najmniej jednego spotkania z rodzicami;
5) zrealizować co najmniej jeden projekt edukacyjny na oddział w szkole z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej;
6) dostosować organizację pracy bibliotek szkolnych do potrzeb uczniów, w szczególności przez umożliwienie im wypożyczania książek również na okres ferii zimowych i letnich;
7) uwzględnić potrzeby uczniów niepełnosprawnych w planowanych zakupach książek.