UM Mieszkowice
24-05-2011
o możliwości uzyskania dofinansowania do 100 % kosztów na zadania związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Szczecinie .
W tym celu Gmina Mieszkowice w imieniu mieszkańców deklarujących chęć pozbycia się materiałów zawierających azbest (np. pokrycia dachowego) może złożyć wniosek do WFOŚiGW o udzielenie pomocy finansowej. Warunkiem formalnym przystąpienia do programu jest zabezpieczenie w budżecie Gminy środków na ww. zadanie oraz:
1. deklaracja właściciela nieruchomości o zamiarze usunięcia materiału zawierającego azbest,
2. zgłoszenie prac budowlanych z adnotacją, że Starosta Gryfiński nie wnosi zastrzeżeń,
3. złożenie informacji o wyrobach zawierających azbest zgodnie z rozporządzenie mministra gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest(Dz. U. z dnia 11 stycznia 2011 r.),
4. posiadanie „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”, sporządzoną przez osobę posiadającą samodzielną funkcję techniczną w budownictwie.
Jednocześnie informuję, iż dofinansowanie związane z wymianą pokrycia dachowego zawierającego azbest dotyczy wyłącznie kosztów:
· demontażu pokrycia lub wyrobów zawierających azbest,
· transportu odpadu niebezpiecznego miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia poprzez składowanie,
· unieszkodliwienia poprzez składowanie odpadu niebezpiecznego na składowisku,
poniesionych po dacie uzyskania decyzji Zarządu lub Rady Nadzorczej WFOŚiGW
w Szczecinie o przyznanym dofinansowaniu.
W związku z powyższym osoby, które zamierzają skorzystać z dotacji na usunięcie wyrobów zawierających azbest, proszone są o pisemną deklarację o zamiarze usunięcia tych wyrobów wraz z załącznikami określonymi w pkt. 1 – 4 najpóźniej do dnia 31.07.2011r.
Po tej dacie tut. Urząd dokona oszacowania ilości wyrobów azbestowych, poznaczonych do usunięcia i unieszkodliwienia. W przypadku przystąpienia do programu odpowiedniej ilości zgłoszeń oraz spełniania warunków określonych przez WFOŚiGW Gmina złoży wniosek na dofinansowanie zadań związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest.
Wypłata środków z dotacji powinna nastąpić nie później niż do dnia 31.12.2011r.
Załączniki
1. Informacja o wyrobach zawierających azbest,
2. Zgłoszenie prac budowlanych,
3. Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest.
4. Deklaracja przystąpienia do programu usuwani wyrobów zawierających azbest.
5. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.