UM Mieszkowice
17-03-2014
Gmina Mieszkowice, Powiat Gryfiński i Powiat Uckermark wspólnie realizują projekt pn. „Polsko-niemiecka wymiana doświadczeń w administracji publicznej” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz ze środków budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Celu 3 „Europejska Współpraca Terytorialna” – „Współpraca Trangraniczna” Krajów Meklemburgia-Pomorze Przednie/Brandenburgia i Rzeczpospolitej Polskiej (Województwo Zachodniopomorskie) 2007-2013.
Celem projektu jest umacnianie współpracy i wymiana doświadczeń pomiędzy pracownikami jednostek samorządowych powiatów: Gryfińskiego i Uckermark oraz Gminy Mieszkowice. Pracownicy podczas spotkań wymieniają się poglądami i doświadczeniami związanymi
z działalnością samorządów na terenie Niemiec i Polski, poznają metody pracy, model funkcjonowania urzędów oraz sposób obsługi petentów. W ramach projektu zaplanowano
12 warsztatów roboczych. Projekt trwa od stycznia do czerwca br. Podczas spotkań poruszane są kwestie związane z zagrożeniami kryzysowymi, rozwojem turystyki, ochroną środowiska, zagospodarowaniem przestrzennym i współpracą transgraniczną w nowej fazie finansowania 2014-2020. 25 marca br. w Urzędzie Miejskim w Mieszkowicach odbędzie się 6 już spotkanie grup roboczych. Tym razem omawiane będą tematy energii odnawialnej i zagospodarowania przestrzennego. W czerwcu zostanie zorganizowana polsko-niemiecka konferencja turystyczna na temat promocji Międzyodrza i jednocześnie podsumowująca projekt.