Dziś jest: Poniedziałek 01 maja 2017, imieniny: Józefa i Filipa
Galerie zdjęćMapyKontakt
 
  • Pic 1
  • Pic 2
  • Pic 3
  • Pic 4
  • Pic 5
  • Pic 6

« strona główna

Zasady przyznawania wyróżnienia "Zasłużony dla Gminy Mieszkowice"

data 13-04-2017

Wyróżnienie „Zasłużony dla Gminy Mieszkowice" może być przyznawane zarówno mieszkańcom Gminy Mieszkowice jak i osobom spoza gminy za szczególne zasługi w zakresie rozwoju gminy w obszarze działalności gospodarczej, społecznej, kulturalnej, sportowej w tym także za twórczość artystyczną, literacką, naukową oraz inne osiągnięcia wyróżniające i promujące gminę.

     §1. Wyróżnienie „Zasłużony dla Gminy Mieszkowice" może być przyznawane indywidualnie oraz zbiorowo:

1) indywidualnie: mieszkańcom Gminy Mieszkowice oraz osobom spoza gminy działającym na jej rzecz:

2) zbiorowo: zakładom i organizacjom pozarządowym.

      § 2. Wyróżnienie przyznawane jest za szczególne osiągnięcia i wkład pracy społecznej i zawodowej przyczyniający się do rozwoju gminy w zakresie:

1) działalności gospodarczej,

2) działalności społecznej,

3) ochrony zdrowia,

4) oświaty, kultury, nauki i sztuki,

5) kultury fizycznej i sportu,

6) promocji gminy.

     § 3. Wnioski o przyznanie wyróżnienia mogą zgłaszać następujące podmioty zamieszkałe lub mające siedzibę na terenie Gminy Mieszkowice:

1) Burmistrz Mieszkowic,

2) Przewodniczący Rady Miejskiej w Mieszkowicach

3) komisje stałe Rady Miejskiej w Mieszkowicach,

4) rady sołeckie,

5) zarząd osiedla,

6) zakłady, przedsiębiorstwa,

8) organizacje pozarządowe,

9) grupy mieszkańców gminy liczące, co najmniej 25 osób.

    § 4. Wnioski o przyznanie wyróżnienia należy składać do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Mieszkowicach na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do uchwały w terminie do dnia 31 maja każdego roku kalendarzowego.

     § 5. Przewodniczący Rady Miejskiej przekazuje wniosek Zespołowi do spraw opiniowania wniosków zwanym dalej „Zespołem", który sprawdza go pod względem formalnym, bada jego zasadność i opiniuje. Wniosek o przyznanie wyróżnienia musi uzyskać bezwzględną większość Zespołu. 

     § 6. W skład Zespołu wchodzą:

1) Przewodniczący Rady Miejskiej w Mieszkowicach,

2) Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej w Mieszkowicach,

3) Przewodniczący stałych komisji rady miejskiej,

4) Zastępcy przewodniczących stałych komisji rady miejskiej,

5) Burmistrz lub Zastępca Burmistrza Mieszkowic,

6) Przewodniczący Zarządu Osiedla Mieszkowice,

7) Sołtysi,

8) Prezes Stowarzyszenia Miłośników Ziemi Mieszkowickiej.

     § 7. 1.Zespół może zasięgać dodatkowych informacji u wnioskodawcy.

Po zbadaniu i zaopiniowaniu wniosku zespół przedkłada go Radzie Miejskiej w Mieszkowicach .

2. Wyróżnienie „Zasłużony dla Gminy Mieszkowice „ nadaje Rada Miejska w formie uchwały.

     § 8. Posiedzenia Zespołu zwołuje i prowadzi Przewodniczący Rady.

Do Zespołu stosuje się odpowiednio przepisy statutu gminy odnoszące się do trybu pracy komisji Rady.

W posiedzeniach Zespołu mogą uczestniczyć wyłącznie jego członkowie oraz osoby zaproszone.

     § 9. Wyróżnienie wręcza się na uroczystościach o charakterze państwowym lub regionalnym, na sesjach Rady lub uroczystościach branżowych i rocznicowych.

     § 10. Wręczenia wyróżnienia w formie statuetki z postacią księcia Mieszka I dokonuje Przewodniczący Rady Miejskiej w Mieszkowicach.

     § 11. Dokumentem potwierdzającym przyznanie wyróżnienia jest wpis do księgi pamiątkowej oraz pamiątkowy list gratulacyjny.

     § 12. Rejestr wyróżnionych oraz dokumentację pracy komisji prowadzi Biuro Rady Miejskiej w Mieszkowicach

     § 13. Ustala się przyznanie nie więcej niż trzech wyróżnień w roku.

 



Kalendarz imprez

  Maj 2017 >>
Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia