Informacja dla przedsiębiorców
09-05-2023
Przypominamy przedsiębiorcom posiadającym zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, iż zgodnie z wymogami ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zobowiązani są do dokonania opłaty II raty za korzystanie z zezwoleń w terminie do dnia 31 maja 2023 r.
Opłata, o której mowa wyżej, wnoszona jest na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem, w trzech równych ratach, w terminach:
do 31 stycznia,
do 31 maja
do 30 września
danego roku kalendarzowego.
Dopełnienie powyższego obowiązku jest warunkiem zachowania przez przedsiębiorcę uprawnień do kontynuowania sprzedaży napojów alkoholowych.
Niedokonanie wpłaty w wyżej wskazanym terminie, jeżeli w terminie dodatkowych 30 dni nie zostanie dokonana wpłata raty opłaty powiększonej również o opłatę dodatkową, będzie skutkowało wygaśnięciem zezwolenia. O wydanie nowego zezwolenia przedsiębiorca będzie mógł się ubiegać nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.