Fundusz Sołecki - Najlepsza Inicjatywa
24-01-2024
Rusza wojewódzki etap konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”, którego celem jest wyłonienie najciekawszego projektu zrealizowanego na Pomorzu Zachodnim i sfinansowanego ze środków funduszu sołeckiego. Zgłoszenia przyjmowane są do 2 lutego 2024 r.
Organizatorem ogólnopolskiego konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa” jest Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów z siedzibą w Koninie. Za jego przebieg na etapie wojewódzkim, na Pomorzu Zachodnim, odpowiada Urząd Marszałkowski.
Wojewódzki etap konkursu skierowany jest do sołectw z terenu województwa zachodniopomorskiego, które w latach 2010-2023 realizowały projekty finansowane ze środków wyodrębnionych w ramach funduszu sołeckiego lub w których fundusz sołecki stanowił wkład własny.
Z każdej gminy może być zgłoszone kilka projektów, przy czym jedno sołectwo może zgłosić jeden projekt. Oceniane będą m.in. wpływ projektu na poprawę warunków życia mieszkańców wsi, zaangażowanie mieszkańców w realizację projektu, jego wpływ na integrację społeczności lokalnej czy oryginalność i innowacyjność.
Zgłoszenia należy przesyłać na adres Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego do 2 lutego 2024 r.
Laureaci etapu wojewódzkiego otrzymają nagrody finansowe: I miejsce – 7 tys. zł, II miejsce 5 tys. zł., III miejsce 3 tys. zł. Laureat I miejsca będzie nominowany do etapu ogólnopolskiego konkursu prowadzonego przez Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów.
Regulamin konkursu oraz wszystkie formularze dostępne na stronie:
Który sołecki projekt okaże się najlepszy? | Wydział Rolnictwa i Rybactwa (wzp.pl)